
‘Social media’
Welke doelen wil je bereiken via ‘social media’?
Als je als club wil beginnen in het ‘social’ gebeuren, dan wil je hiermee ook zaken bereiken. Je creëert doelen. De belangrijkste doelen zullen zijn:de band versterken met bestaande leden, communicatie verbeteren met leden, nieuwe leden aantrekken en sponsoring ondersteunen.
Wat is de juiste aanpak om iets over te brengen?• Zorg dat het opvalt. Visueel kun je meer zeggen dan met woorden alleen. Gebruik dus vooral foto’s en video.• Versterk dit met de juiste tekst/woorden, maar schrijf ook geen volledige bladzijden.• Entertain, lok reactie uit. Zorg dat de mensen erover praten. Het moet de aandacht van de mensen trekken.• Betrek ook de leden erin. Vraag hen: ‘Wat verwachten jullie van facebook?’ of organiseer een brainstorm om te weten waarover jullie gaan communiceren?
Hoe vaak en wanneer moet je posten? Basisregel is hier dat er op goede berichten geen grens staat qua aantal. Een richtlijn kan dagelijks zijn of wekelijks. Ook binnen VlaS doen we ons best om frequent iets te posten via Facebook, webstek of Twitter. Als het niet eenvoudig is om altijd iets bruikbaar te hebben, vraag je dan eens af ‘Wat is er deze week gebeurd?’ of ‘Wat gaan we morgen doen?
Wie vragen heeft of graag eens samenzit kan altijd een mailtje sturen naar administrator@vlas.be